تامین ، تولید و توزیع کننده قطعات خودرو (بازرگانی طهماسبی)

33331917- 041-33310214
اولین خودرو جهان چه بود؟
کارل بنز
  • تولد خودرو به سال ۱۸۸۶ برمی‌گردد. کارل بنز را می‌توان اولین مخترع اتومبیل واقعی در دنیا دانست. یک خودرو با دو چرخ بزرگ در عقب و یک چرخ کوچک در قسمت جلو اختراع او بود که مجهز به یک موتور بنزینی تک سیلندر با حجم ۹۵۴ سی سی بود. این خودرو با قدرت ۰.۷۵ اسب‌بخار و با سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد. کارل بنز نام خودروی اختراعی خود را بنز گذاشت.

اولین خودرو چهار چرخ بنز در سال ۱۸۹۳ با یک پیشرانه ۱۷۴۵ سی سی و قدرت ۳ اسب‌بخار با نام ویکتوریا تولید شد و این سرآغاز فصل حکمرانی بنز در دنیا بود. وقتی چند سال بعد در سال ۱۹۰۱ کمپانی مرسدس بنز رسما افتتاح شد، شاید هیچ کدام از سازندگان این کارخانه تصور نمی‌کردند که روزی نام کمپانی آنها به عنوان یکی از بزرگترین و با کیفیت‌ترین خودروساز جهان مطرح شود.

در آن دوران، داشتن خودرو فقط مختص قشر خاصی از جامعه بود. اما کسی که توانست با اندک تغییراتی در ساخت خودرو، آن را به وسیله‌ای برای استفاده عموم مردم تبدیل کند، هنری فورد بود. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ با اختراع یک موتور گازوئیلی توانست یک کالسکه را بدون اسب به حرکت در آورد.

چند سال بعد، او اولین خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت خود را تولید و در اختیار مردم آمریکا قرار داد. خیلی‌ها هنری فورد را مخترع اتومبیل می‌دانند که شاید این مورد درست نباشد. در واقع، هنری فورد کسی بود که روش انبوه سازی خودرو را ایجاد کرد و خودرو را از وسیله‌ای لوکس و گرانقیمت به وسیله‌ای برای همه تبدیل کرد.

سازمان یار• متن و تصویر
وقتی شمع موتور خودرو خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟